Знайомство з наукою

Знайдено 94 товари
Таблиця Список
Показано 32/94 товарів

Подарункові сертифікати

Знайомство з наукою

Знайомство з наукою

До семи років діти погано сприймають інформацію, представлену в чистому вигляді. Щоб навчання було ефективним, перше знайомство з наукою має бути не по нудним підручникам, а - в захопливих і наочних експериментах і дослідах. Як казав учитель вчителів Ян Амос Коменський (1592 - 1670): «Потрібно вчити так, щоб люди, наскільки це можливо, набували знання не з книг, а з неба і землі, з дубів і буків, тобто знали та вивчали самі речі, а не чужі тільки спостереження і свідчення про речі.».
Завдяки безлічі представлених в цьому розділі ігор, дитина отримає уявлення про фізику, хімію, біологію, анатомію. За допомогою цікавих ігор зможе ознайомитися з найпростішими методами наукових досліджень, з головними законами природи.
Експерименти проведення спільно з дітьми ще й спосіб відмінно провести час з дитиною, дізнатися багато нового про своє чадо. Допоможіть дитині:

  • Навчитися шукати відповідь, а не чекати готове рішення, - підказку ззовні.
  • Привчайте дитину в ході досвіду ділитися своїми здогадками, припущеннями.
  • Не поспішайте! У міру накопичення знань, дії дитини вдосконалюються, а для початку зосередьтеся на обраному розділі та освоюйте його поступово. Від досвіду - до досвіду, від простого - до складного.
  • Розвивайте у дитини ініціативність, самостійність, - не робіть нічого, що може зробити дитина САМА.
  • Приділіть час на пояснення правил безпеки, але не сваріть за неакуратність, ніяковість. Розкажіть, що знамениті дослідники результат отримували теж не відразу.

Малюкам краще починати з найпростіших експериментів, вивчення навколишнього світу - повітря, води, землі, рослин, комах:

  • Перші досліди можна проводити досліджуючи з мамою на кухні навколишні предмети.
  • Улюблене заняття - скидання предметів у воду можна перетворити на «науковий» експеримент, досліджуючи які предмети тонуть, а які - ні.
  • Можна воду і «зачарувати» - перетворивши її в лід. А потім воду, яка розтанула - закип'ятити, і довести, що пар - вода, підставивши дзеркало і показавши присутні краплі.
  • Зверніть увагу дитини при малюванні фарбами, як забарвлюється вода.
  • Звичне розчинення цукру в чаї, для малюка - теж «таїнство».
  • На підвіконні або на дачі можна виростити рослину з фасолінки, гороху. Більш терплячому малюку можна запропонувати швидкозростаючі насіння квітів або кісточки цитрусових. Малюк зможе спостерігати за ростом і розвитком рослини. Потрібно звернути увагу дитини (і перевірити дослідним шляхом) на те, як залежить паросток від поливу, як він тягнеться до сонця. Ну а якщо вдасться отримати урожай, то Ваш агроном запам'ятає цей експеримент надовго.
  • Не просто видуваємо мильні бульбашки, а пояснюємо з чого робиться розчин (вода і мило). Як вони виходять (рідке мило може розтягуватися в тонюсіньку плівку, а коли ми видуваємо повітря - плівка його обволікає, як шкіра).
  • Дитині буде цікаво спостерігати за комахами в природних умовах. Також можна розглянути, наприклад, муху докладніше, зробивши самостійно лупу. Посадимо в банку муху. Закриємо горлечко плівкою, зробивши поглиблення, зав’яжемо мотузкою і наллємо воду в поглиблення. Найпростіший «мікроскоп» готовий!

Безліч експериментів для дітей від 3 до 7 років можна знайти в книзі Н.Зубковой «Віз і маленький візок чудес».
У ХХІ столітті дитина частіше бачить навколо чудеса техніки, ніж живу природу. Тому дуже важливо спрямувати цікавість дитини в таку близьку їй за духом - експериментальну діяльність. Привчити спостерігати, досліджувати закономірності і явища навколишнього світу, порівнювати та класифікувати, будувати гіпотези, доводити їх, «використовуючи метод проб і помилок». Знання можуть приходити через руки, через активну діяльність. Нагородою при цьому буде розвиток пізнавальної діяльності, збагачення пам'яті, мови, активізація мислення дитини й стимуляція творчого потенціалу.
На закінчення наведемо цитату фізика, вчителі Анатолія Шапіро, автора книги «Секрети знайомих предметів. Нитка, мотузка, канат. Труба», яка може стати путівником у світ експерименту:
«... Дитина, яка відчула себе дослідником, що опанувала мистецтвом експерименту, перемагає нерішучість і невпевненість у собі. У неї прокидаються ініціатива, здатність бадьоро долати труднощі, переживати невдачі та досягати успіху, вміння оцінювати та захоплюватися досягненням товариша - і готовність прийти йому на допомогу. Взагалі досвід власних відкриттів - одна з кращих шкіл характеру».

Оцінка статті
Голосів: 0