Сенсорика

Знайдено 1582 товари
Таблиця Список
Показано 32/1582 товарів

Подарункові сертифікати

Сенсорика

Сенсорика

Багато вітчизняних та закордонних вчених вважають сенсорний розвиток одним з основних напрямків дошкільного виховання.
Сенсорне виховання раннього віку - основний вид виховання взагалі. Бо це базис (фундамент) розумового розвитку і запорука успішного творчого розвитку дитини (успішної творчої діяльності).
Так-так успішність скрипаля, художника, письменника закладається в дошкільному віці. Саме розвиток сенсорних здібностей, тобто розвиток його сприйняття, формування уявлення про властивості предметів (форму, колір, запах, смак та ін.) дозволить досягти необхідної глибини сприйняття.
При забезпеченні достатньої кількості нових вражень розвиваються не тільки органи чуття, а й відбувається інтенсивний фізичний і психічний розвиток.
На першому році життя необхідно вільний від сну, годування та інших процедур час використовувати для ігор:

  • розглядання мобіля, різних іграшок-підвісок, гірлянд яскравих кольорів, навчання стеженню за рушійною іграшкою;
  • з трьох місяців - вчимося захоплювати брязкальце;
  • з шести місяців можна разом розглянути розвивальний (сенсорний) килимок при цьому створюючи опору для ніжок, заохочуємо рухи малюка до розглянутого об'екту J;
  • активне маніпулювання яскравими підвісками, вкладишами та динамічними іграшками з сюрпризом;
  • в кінці першого року - перше знайомство з розміром, формою і кольором - найпростіші сортери.

На другому році життя відбувається закріплення та удосконалення навичок

  • вчимо поняттю «великий» - «маленький» (рамки-вкладиші, пірамідки);
  • розвиваємо вміння зіставляти елементи за формою і розміром - різні сортери;
  • освоюємо угруповання, сортування предметів за величиною або формі.

На третьому році стоїть завдання розширення отриманих знань. Не обмежуйте дитину, не зупиняйтеся на двох-трьох кольорах, формах. Дитина вже здатна складати мозаїку, будувати найпростіші конструкції з будівельного матеріалу (кубиків).
Акцентуйте увагу саме на чуттєвій складовій. Не вимагайте аналізу. Наприклад:

При ознайомленні з квітами спектру:

  • дозвольте дитині самій отримати різноманітні кольори та відтінки, змішуючи на палітрі різні фарби. Не треба вимагати механічного запам'ятовування назв;
  • запропонуйте вибрати з мозаїки, будівельного матеріалу елементи певного кольору.

При формуванні поняття про величину:

  • допоможе вибудовування предметів за спаданням або зростанням. (Пірамідки, рамки-вкладиші). Якщо дитина помилилася - обов'язково роз'ясніть в чому помилка.

При вивченні геометричних форм:

  • допоможіть порівняти геометричні фігури з предметами, іграшками, формами, які є відповідними. Дуже допомагає обведення форм по контуру. Потім закріпіть поняття «круглий», «трикутний», «квадратний»;
  • вчимо дітей чергувати предмети за величиною при нанизуванні намистин різних форм, розмірів.

З віком ігри на аналіз кольору, форми, величини ускладнюються: вчимося змішувати кольори на палітрі, вводяться відтінки кольорів, ускладнюються форми предметів, розвивають окомір при виборі предмета певної величини.
Обов'язково вводяться творчі завдання спонукають фантазію дитини, - малювання, більш складні мозаїки.
Ігри - експерименти - розвивають всі види сприйняття і відкривають радість пізнання!

Оцінка статті
Голосів: 0